Hoe kan inclusieve communicatie leiden tot een rijker en diverser medialandschap? Socioloog Laora Mastari combineert creativiteit met haar diepgaande sociologische kennis om organisaties te helpen focussen op inclusieve communicatie en het bevorderen van diversiteit en multiculturaliteit.

De correcte waarde van inclusieve communicatie

Hoewel Laora overtuigd is van het nut van inclusieve communicatie voor organisaties, is dit volgens haar niet voldoende. "Marketing en communicatie kunnen bijdragen aan een inclusieve en verdraagzame samenleving, maar het zal de maatschappelijke problemen zeker niet oplossen," stelt ze.

Nood aan structurele veranderingen

Ze erkent dat er structurele veranderingen nodig zijn, maar gelooft sterk in de rol die marketing kan spelen door diversiteit op de voorgrond te plaatsen. Ze roept op tot een voortdurende dialoog en samenwerking tussen sociologen en professionals uit de creatieve industriëen om de veelzijdigheid en complexiteit van onze moderne samenleving beter te weerspiegelen.

Bekijk het interview met Laora Mastari

Ben jij net als Laora een Impact Instigator?

Als Urban Engaged University streeft de VUB er naar om positieve impact teweeg te brengen en het verschil te maken in de samenleving. Daarom zet de VUB sinds kort in op een publiekswerking, waarmee ze via kennis en inzichten van academici, beleidsmakers en professionals actuele thema's bespreekbaar maakt en mensen met gelijke of aanvullende expertise met elkaar in contact brengt.

Wij willen onze publiekswerking graag samen met jou vormgeven. Heb je een thema waar je graag meer over te weten wil komen? Ben of ken je iemand die mensen weet te inspireren en enthousiasmeren over maatschappelijke of innovatieve topics? Dan kan jij ons helpen mee(r) impact te creëren.

Bepaal mee de inhoud van ons publieksprogramma

Impact Instigators

Onze Impact Instigators hebben één ding gemeen: met hun VUB-diploma op zak delen zij hun expertise en passie in hun professionele sector. Daarmee breiden zij hun positieve impact gestaag uit: als ingenieur in hernieuwbare energie, als curator bij het CERN, als diversiteitsexpert bij een reclamebureau, als vrijzinnig-humanistisch consulent.

De komende weken maken jullie kennis met de 12 alumni die onze pasafgestudeerden op de Grote Markt in Brussel wisten te inspireren met hun motivational speech. Wij hopen dat ze ook jou inspireren om bewust te kiezen voor evolutie, verandering, innovatie ... kortom voor een positieve impact op jouw omgeving.

Ontdek hun verhalen