Onze fellow van 2024

Catherine Woollaard

Catherine Woollard is sinds 2016 directeur van de European Council on Refugees and Exiles. Ze is universitair docent, ambtenaar en consultant geweest en heeft regeringen, internationale organisaties en ngo's geadviseerd over bestuur, mensenrechten en conflictbeheersing. Ze heeft een graad in filosofie, politiek en economie.

Ze heeft een groot belang bij het uitbreiden van haar academisch engagement en zichtbaarheid en is begonnen met het ontwikkelen van nauwere banden met de Brussels School of Governance (BSoG). Ze overweegt driejaarlijkse gezamenlijke beoordelingen van oproepen voor onderzoeksfinanciering met het BSoG Centre on Migration, Diversity and Justice en zal betrokken zijn bij het doceren van de bachelorcursus Law 304 van het Vesalius College: Legal Aspects of Migration.