Praktisch

VUB Main Campus Etterbeek
Pleinlaan 2
1050 Elsene

VUBorkest trekt dit najaar met de concertreeks Trek naar zalen in Brussel en Vlaanderen.

Migratie is van alle tijden, dieren en mensen migreren al eeuwen over onze gedeelde aardbol. Soms een moeizame trektocht naar betere of veiligere oorden, soms goesting in dat malse groene gras aan de overkant. In 2005 dachten we met onze concertreeks 'Grenzeloos' dat de mensheid beter op die manier was georganiseerd. Vandaag lijkt de Homo Homini Lupus het jammer genoeg steeds meer te winnen van de Amor Mundi. Met onze herfstconcerten laten we de liefde voor de wereld zegevieren. In muziek en woordkunst staan we stil bij de belofte van een nieuwe toekomst voorbij de horizon, of nog verder in het oneindige heelal.

Meer info

Op het programma:

• Uit de nieuwe wereld - Antonin Dvorak
  • Dubbelconcert voor viool en altviool - Max Bruch

- solisten: Tinne Smolders (altviool) en Christophe Reygaert (viool)

• Roemeense Rapsodie - George Enescu
  • Aliens: Suite for orchestra - James Horner
  • Titanic - James Horner
  • Adagio for strings and harp - Dirk Brossé
  • Paconchita - Oscar Navarro

Ontdek de voorstellingen

De wereld heeft je nodig

Dit initiatief maakt deel uit van het publieksprogramma van de VUB: een programma voor iedereen die vindt dat het anders kan in de wereld en gelooft dat wetenschappelijke inzichten, kritisch denken en dialoog een belangrijke eerste stap zijn om je stempel te drukken op jouw omgeving en de wereld.

Als Urban Engaged University wil de Vrije Universiteit Brussel een drijvende kracht van verandering in de wereld te zijn. Met ons academisch onderwijs en ons innovatief onderzoek dragen we bij aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties en drukken we mee onze stempel op de toekomst.

Creëer mee(r) impact Ontvang uitnodigingen voor VUB's publieksactiviteiten