Praktisch

donderdag, 12 september, 2024 tot en met zondag, 22 september, 2024 - 00:00 tot 00:00
Molenbeek en Brussel

SAVE THE DATE | De Vrije Universiteit Brussel nodigt je uit voor de eerste editie van MolenFest.

Tijdens MolenFest tonen artiesten, cultuurhuizen, verenigingen, jongeren en bewoners waarom Molenbeek en Brussel in 2030 de solidaire en superdiverse culturele hoofdstad van Europa moeten worden. Van het gemeenteplein, via de Manchesterstraat, over het Ninoofsepoortpark en het kanaal tot in de Maritiemwijk. MolenFest is een voorsmaak van wat die andere, jonge en creatieve kant van het kanaal aan Brussel en Europa te bieden heeft.

Noteer in je agenda: Molenfest, 12 - 22 september 2024. En feest mee!

Volg Molenbeek for BXL op Instagram  Of op Facebook

Wordt Molenbeek culturele hoofdstad van Europa in 2030?

MolenFest is een organisatie van Molenbeek for Brussels 2030, het Huis van Culturen en Sociale Samenhang, KANAL en tientallen Molenbeekse en Brusselse partners, waaronder de Vrije Universiteit Brussel (VUB) en Université libre de Bruxelles (ULB). Samen willen we van Molenbeek en Brussel de culturele hoofdstad van Europa maken. We willen dat Brussel een hoofdstad voor alle Europeanen wordt: een laboratorium voor het interculturele en meertalige samenleven, maar ook voor de ecologische, democratische, sociale en dekoloniale omwentelingen die ons wachtten. We willen Brussel transformeren, met kunstenaars, denkers en cultuur als motor. We vetrekken zeer lokaal met een toekomstvisie voor Molenbeek, die zich zal uitkristalliseren naar de gehele Brusselse regio.

De wereld heeft je nodig

Dit initiatief maakt deel uit van het publieksprogramma van de VUB: een programma voor iedereen die vindt dat het anders kan in de wereld en gelooft dat wetenschappelijke inzichten, kritisch denken en dialoog een belangrijke eerste stap zijn om je stempel te drukken op jouw omgeving en de wereld.

Als Urban Engaged University wil de Vrije Universiteit Brussel een drijvende kracht van verandering in de wereld te zijn. Met ons academisch onderwijs en ons innovatief onderzoek dragen we bij aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties en drukken we mee onze stempel op de toekomst.

Creëer mee(r) impact Ontvang uitnodigingen voor VUB's publieksactiviteiten