Op 13 december 2022, tijdens de Microeconomics of Competitiveness (MOC) Affiliate Workshop, kende de Harvard Business School de beste MOC Team Project Award toe aan de studenten van de VUB, Johanna Dametz, Wouter Volkaert en Li Yan voor hun onderzoek naar het concurrentievermogen van de Belgische Offshore Cluster onder begeleiding van Prof. Elvira Haezendonck en Dra. Laura Molinari.

Dit rapport is de output van een praktijkgerichte cursus MOC, waarbij een intensief case-based leertraject voor onze studenten wordt opgebouwd "the Harvard way". In 2017, en met de steun van Mevr. Jacqueline Couder (IRMO VUB), werd de faculteit Sociale Wetenschappen en Solvay Business School (VUB) geaffilieerd met Harvard Business School. Sindsdien ontwikkelden Prof. Elvira Haezendonck, Prof. Michael Dooms en hun team een unieke cursusopzet die leidt tot op onderzoek gebaseerde consulting analyses en competenties van hun studenten.

VUB studenten winnen Harvard Business School Team Project Award

From left: Thierry Warin, Laura Molinari, Christian Ketels, Elvira Haezendonck and Dominika Kuberska

Onder de 128 aangesloten leden wereldwijd van Michael Porter's Institute of Strategy and Competitiveness werd het VUB Team project geselecteerd als winnaar van 2022. Dit is een geweldige prestatie voor de Faculteit Sociale Wetenschappen en Solvay Business School, Prof. Haezendonck en Dra. Laura Molinari, en proficiat aan MSc Johanna Dametz, Wouter Volkaert en Li Yan.