Praktisch

vrijdag, 27 september, 2024 tot en met zaterdag, 28 september, 2024 - 09:00 tot 18:00
Planetarium & Insitituut voor Natuurwetenschappen

Brussel

Gratis

De Vrije Universiteit Brussel nodigt je uit voor Wisenight, een interactief wetenschapsfestival in Brussel.

Kom naar WiseNight op vrijdag 27 en zaterdag 28 september 2024, om samen met ons het universum te bewonderen, de diepten van water- en oceaanonderzoek te verkennen, de wonderen van onze landen en bossen te achterhalen en te ontdekken hoe het voelt om een ​​onderzoek(st)er te zijn. Samen met verschillende partners bieden we een verscheidenheid aan gratis activiteiten aan, waaronder workshops voor kinderen en jongeren, filmvoorstellingen in de koepel van het Planetarium, interacties met onderzoekers, debatten en een prachtige fototentoonstelling met inspirerende onderzoek(st)ers van vandaag.

WiseNight maakt deel uit van de Europese Nacht van de Onderzoekers, dat overal in Europa gelijktijdig plaatsvindt. Het is een tof en inclusief evenement dat wetenschap en onderzoek(st)ers op een interactieve manier in contact wil brengen met het grote publiek. We willen laten zien dat wetenschap draait om passie, teamwork en er is voor iedereen met een onverzadigbare nieuwsgierigheid.

Ben je leerkracht? Bezoek WiseNight met je klas!

Boek je gratis tickets

Experimenteer

Neem deel aan tal van workshops en laat de onderzoek(st)er in jou naar boven komen.

Ontdek

Verken het Instituut voor Natuurwetenschappen en het Planetarium in Brussel, waar onderzoek(st)ers al bijna 200 jaar lang de geheimen van ons universum ontrafelen.

Ontmoet

Ontmoet uitmuntende land-, water- en ruimteonderzoekers en ontdek de vele facetten in het leven van een onderzoek(st)er.

Boek je gratis tickets

De wereld heeft je nodig

Dit initiatief maakt deel uit van het publieksprogramma van de VUB: een programma voor iedereen die vindt dat het anders kan in de wereld en gelooft dat wetenschappelijke inzichten, kritisch denken en dialoog een belangrijke eerste stap zijn om je stempel te drukken op jouw omgeving en de wereld.

Als Urban Engaged University wil de Vrije Universiteit Brussel een drijvende kracht van verandering in de wereld te zijn. Met ons academisch onderwijs en ons innovatief onderzoek dragen we bij aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties en drukken we mee onze stempel op de toekomst.

Creëer mee(r) impact Ontvang uitnodigingen voor VUB's publieksactiviteiten