Praktisch

Pleinlaan 2
1050 Elsene
Gebouw L

Geef je klas een sportieve voorsprong door deel te nemen aan een Sport Sciences Experience Day, een dag vol beweging, wetenschap en leerplezier. Dompel je leerlingen onder in de wetenschappelijke wereld van Lichamelijke Opvoeding, Bewegings- en Sportwetenschappen. We testen hun grenzen in het Brussels Labo voor Inspanning en Topsport, voeren lichaamssamenstellingsmetingen uit en analyseren deze als echte onderzoekers. Verken onze groene campus, waar experts wetenschappelijke én sportieve ambities naar nieuwe hoogten tillen. Kortom: zet de eerste stap richting een winnende carrière dankzij deze opleiding!

Schrijf je klas in

Je kan ook inschrijven voor de Sport Science Experience Day die plaatsvinden op 22 november 2024.

Op het programma

• Labobezoeken: zelf inspanningstesten, lichaamssamenstellingsmetingen uitvoeren en de resultaten bespreken
  • Beleving van Virtual Reality-sessies
  • Campusrondleidingen
  • Kennismaking met docenten en assistenten
  • Op een ludieke manier de voorkennis voor het studietraject van de opleiding LOBW bekijken
  • En nog veel meer!

Let op de onderdelen zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van de docenten!

Schrijf je klas in

Andere activiteiten voor klassen

Gastlessen, labobezoeken, workshops, wedstrijden, webinars, masterclasses ... de Vrije Universiteit Brussel geeft leerlingen een voorproefje van het baanbrekend onderzoek dat aan onze universiteit gedaan wordt. Ben je leerkracht? Schrijf je klas in voor één van onze schoolactiviteiten.

Ontdek ons aanbod

Ondersteuning voor leerkrachten

Ben je leerkracht en op zoek naar bijscholing of educatieve tools voor in de klas? Wil je je leerlingen graag helpen bij het maken van hun studiekeuze?

Ontdek ons aanbod

De wereld heeft je nodig

Dit initiatief maakt deel uit van het publieksprogramma van de VUB: een programma voor iedereen die vindt dat het anders kan in de wereld en gelooft dat wetenschappelijke inzichten, kritisch denken en dialoog een belangrijke eerste stap zijn om je stempel te drukken op jouw omgeving en de wereld.

Als Urban Engaged University wil de Vrije Universiteit Brussel een drijvende kracht van verandering in de wereld te zijn. Met ons academisch onderwijs en ons innovatief onderzoek dragen we bij aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties en drukken we mee onze stempel op de toekomst.

Creëer mee(r) impact Ontvang uitnodigingen voor VUB's publieksactiviteiten