Praktisch

Pleinlaan
9 (floor -1)

Elsene

De Vrije Universiteit Brussel, VUB-onderzoeksgroep Brubotics en FlandersMake nodigen je van harte uit voor de opening van het AugmentX Research Lab op de VUB-campus.

In het AugmentX Research Lab zal onderzoek worden gedaan naar baanbrekende technologieën die de menselijke capaciteiten verbeteren, zoals exoskeletten en collaboratieve robots. Het laboratorium is uitgerust met de modernste hulpmiddelen, zoals het Vicon motion capture-systeem (MOCAP), krachtplaten, elektromyografische meetapparaten, IMU-sensoren en nog veel meer. Maar het houdt niet op bij onderzoek en metingen. Het Lab wordt ook de plaats van workshops en gerelateerde diensten gericht op exoskeletten en collaboratieve robots. Het doel: de vooruitgang van deze technologieën stimuleren, wat uiteindelijk de mensheid ten goede komt door fysieke ondersteuning en hulp te verbeteren.

Programma opening

• 14:30 - Welkom receptie
  • 15:00 - Toespraken door:
    • Hugo Thienpont, Vice Rector Vrije Universiteit Brussel
    • Grisja Lobbestael, CEO Flanders Make
    • Tom Verstraten, Professor aan Vrije Universiteit Brussel
  • 15:30 - Live demo (capture)
    • Presentatie:
      • Wat is AugmentX
      • Voorbeelden uit de praktijk
      • Beschikbare services
    • Live demo (output)
  • 16:15 - Labobezoek, exoskeleton try-out, netwerken, hapje en drankje.

Sneak peek AugmentX Research Lab

De wereld heeft je nodig

Dit initiatief maakt deel uit van het publieksprogramma van de VUB: een programma voor iedereen die vindt dat het anders kan in de wereld en gelooft dat wetenschappelijke inzichten, kritisch denken en dialoog een belangrijke eerste stap zijn om je stempel te drukken op jouw omgeving en de wereld.

Als Urban Engaged University wil de Vrije Universiteit Brussel een drijvende kracht van verandering in de wereld te zijn. Met ons academisch onderwijs en ons innovatief onderzoek dragen we bij aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties en drukken we mee onze stempel op de toekomst.

Creëer mee(r) impact Ontvang uitnodigingen voor VUB's publieksactiviteiten