dinsdag, 21 mei, 2024 - 16:00 tot 18:00
1050 Elsene
Venue: Pilar BOX
Gratis

De Vrije Universiteit Brussel heet je van harte welkom op de finale van de Doctoral Derby op dinsdag 21 mei 2024. Dit evenement is de laatste mijlpaal van een drie maanden durend traject van negen doctorandi en postdocs die hebben geleerd om hun complexe wetenschappelijke onderwerp op een boeiende en toegankelijke manier over te brengen.

Dit evenement is meer dan een wedstrijd - het is een bewijs van het ongelooflijke werk dat aan de VUB wordt verricht op het gebied van wetenschap en wetenschapscommunicatie. Het maakt niet uit wat je achtergrondkennis, tussen de onderwerpen zitten zowiezo topics die je nieuwsgierigheid prikkelen en een blijvende indruk achterlaten.

Deelname is gratis - meer nog: we voorzien een gratis drankje en friet - maar registratie is verplicht.

Registreer je hier

Finalists Doctoral Derby

De finalisten

Van links naar rechts, van boven naar beneden:

• Silke Marynissen (Participation and Learning in Detention)
  • Wilke Morten (Finance and insurance)
  • Dora Chigoho (Molecular Imaging & Therapy)
  • Frederick Van Gestel (Center for Neurosciences)
  • Huanyu Xiong (Pain in Motion)
  • Eliza Van de Sande (Ecology, Evolution & Genetics)
  • Hannelore Geeraert (Physical Chemistry and Polymer Science)
  • Yuheng Zhao (Laboratory of General Chemistry)
  • Jara Salueña (Microbiology)

Foto-impressie van vorig jaar: finale Doctoral Derby tijdens VUB's PHD Day

PhD Day 2023

Trainingsprogramma voor doctorandi

Het Doctoral Training Programme van de VUB biedt meer dan 2000 doctoraatstudenten een structureel kader voor het ontwikkelen van onderzoeks- en onderwijsvaardigheden. Zij kunnen gratis seminaries volgen en tal van workshops bijwonen, bijvoorbeeld over presentatietechnieken, projectbeheer, academisch Engels of loopbaancoaching.  Dankzij het programma verwerven ze  vaardigheden die een meerwaarde bieden voor hun PhD carrière en hun toekomstige loopbaan binnen of buiten de academische wereld.

Lees meer over doctoreren aan de VUB Ben je VUB-doctorandus? Bekijk het huidige trainingsaanbod.

De wereld heeft je nodig

Dit initiatief maakt deel uit van het publieksprogramma van de VUB: een programma voor iedereen die vindt dat het anders kan in de wereld en gelooft dat wetenschappelijke inzichten, kritisch denken en dialoog een belangrijke eerste stap zijn om je stempel te drukken op jouw omgeving en de wereld.

Als Urban Engaged University wil de Vrije Universiteit Brussel een drijvende kracht van verandering in de wereld te zijn. Met ons academisch onderwijs en ons innovatief onderzoek dragen we bij aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties en drukken we mee onze stempel op de toekomst.

Creëer mee(r) impact Ontvang uitnodigingen voor VUB's publieksactiviteiten