Infopunt Studenten
Wie is mijn studietrajectbegeleider? Waar heb ik les? Hoe registreer ik mijn vakken of jaarprogramma? Wanneer is mijn faculteitssecretariaat open? Het antwoord op deze en andere vragen vind je 24/7 op studentenportaal WeAreVUB. Hoor je het liever in mensentaal? Dan zijn wij er voor jou!
Kom langs!
Infobalie
+32 2 629 20 10
info@vub.be
In de inkomhal van gebouw D
VUB Main Campus
Pleinlaan 2 - Etterbeek
Openingsuren
Maandag tem vrijdag
9:00 - 17:00
Extra power voor jouw initiatief!
De VUB stimuleert actieve studenten en Infopunt is daarin je eerste aanspreekpunt. Wil je een studentenorganisatie opzetten? Klop dan bij ons aan voor advies en ondersteuning bij de opstart of bij het beheer van je organisatie. Daarnaast helpen we je ook graag om je initiatief of boodschap te communiceren naar de studentengemeenschap.
Esplanadeactiviteit
Als VUB'er kan je op de Esplanade van Campus Etterbeek kleine (promotionele) activiteiten organiseren, zoals flyeren, tickets verkopen, een infostand opzetten,...
Studentencommunicatie
Wil je advies en zichtbaarheid in de VUB communicatiemedia (nieuwsbrief, infoschermen,...) aanvragen? Vul hier je alle info over jouw initiatief of boodschap in en vraag in één klap verdere communicatie aan.
Vraag communicatie aan
Nieuwsbericht of event
Heb je nieuws dat je graag in de newsfeed op studentenportaal WeAreVUB ziet verschijnen?
Of organiseer je een event dat je graag in de online kalender wil noteren?
Mail je aanvraag naar info@vub.be
Wat we voor jou kunnen doen
Bij Infopunt Studenten kan je terecht met vragen, klachten en suggesties. Je krijgt er ondersteuning bij de communicatie en realisatie van je project.
Een antwoord op al je vragen
Niet zeker aan wie je jouw vraag moet richten? Infopunt Studenten geeft je een antwoord op alle eerstelijnsvragen. Voor specifieke of complexe vragen zoeken we uit waar je op de VUB terecht kan. We helpen je graag onmiddellijk via balie en telefoon en beantwoorden e-mails binnen de werkdag. Je kan bij ons ook VUB-brochures aanvragen. We assisteren de community manager bij vragen via sociale media. We beheren ten slotte ook dit studentenportaal. Aarzel niet om ons te contacteren.
Studentencommunicatie
Infopunt publiceert de belangrijkste info op het studentenportaal, maar gebruikt ook andere communicatiemedia. Met storytelling over het campusleven ondersteunen we studenteninitiatieven. Zowel studenten als studentendiensten zijn welkom voor communicatieadvies of om samen een campagne op te zetten.
We faciliteren ook de toelating voor activiteiten of promotionele acties op de Esplanade, in Gebouw D en het studentenrestaurant.
Het actieve studentenleven faciliteren
Infopunt ondersteunt actief de werking van studentenkoepel BSGgtgv, de studentenraad, Studiekring Vrij Onderzoek en studentenblad de Moeial, vooral op administratief en financieel vlak. We begeleiden je bij de opstart van een nieuwe vereniging, bieden advies en ondersteuning bij de boekhouding en rapporteringen, en betalen de subsidies. Ook als individuele student kan je bij ons aankloppen voor advies en ondersteuning bij je initiatief of evenement.
We volgen daarnaast de actuele dossiers binnen het studentenleven op en staan studentenkoepel BSGgtgv en de studentenraad bij met raad en daad. We kicken op een actief studentenleven en zetten onze schouders onder communicatie en participatieve events zoals kick-off en de 24 uur van de VUB. We ontwikkelen ook enkele vormingsinitiatieven zoals het congres 'Redelijk Ongeregeld' of de 'Swaree Engagee'.
Verloren voorwerpen
Ook al zijn verloren en gevonden voorwerpen niet echt onze kerntaak, herenigen wij met veel plezier studenten met hun dierbaarste bezittingen zoals smartphones, sleutels, laptopladers, mutsen en handschoenen.
Momenteel werken we op Campus Etterbeek met iLost. Heb je iets gevonden? Kom het dan naar ons Infopunt brengen zodat wij het online kunnen registreren. Mensen die iets verloren zijn, kunnen op onze iLost-pagina checken wat er allemaal gevonden is. Verloren voorwerpen worden 3 maanden bijgehouden.
Ons team
Authentiek, gedreven en studentvriendelijk. Infopunt Studenten heeft een passie voor correcte info en een hart voor de student.
Front Office: onze studenten
In onze 'front office' kanalen (loket, telefoon, e-mail, verzendingen, sociale media) draaien zowel vaste medewerkers als jobstudenten mee. Wij streven naar een vast studententeam voor een optimale kwaliteit. Eén- of tweemaal per jaar schrijven we jobs uit via de jobdienst. Wil jij ook deel uit maken van ons team?
Office management & organisatie
Onze office manager houdt de boel draaiende: administratie, facturatie, infrastructuur, ICT, planning, statistieken en contracten voor jobstudenten. Hij organiseert de evenementen, beheert de financiën en administratie van studentenorganisaties en volgt de Loungebar 1050 en esplanadeactiviteiten op. Hij zorgt voor orde en netheid binnen de creativiteit en studentikoziteit. Je kan bij hem terecht voor consultatie van rekeningen, reservaties of uitbetalingen.
Communicatieteam
Onze communicatiemedewerkers staan in voor het studentennieuws op de verschillende communicatiekanalen. Ze verzorgen de PR en de onthaalinitiatieven voor nieuwe studenten. Je kan bij hen terecht voor communicatieadvies of het opzetten van een promocampagne voor jouw initiatief.
Redactie en informatiebeheer
De redacteurs overzien de info op het studentenportaal. Ze trachten de VUB zo helder mogelijk te vertalen naar WeAreVUB en vub.be. Als inhoudelijke specialisten vormen zij het steunpunt voor onze 'front office' werking.
Studentenorganisaties: Katia (Ekaterina)
Katia werkt achter de schermen voor het VUB-verenigingsleven en de studentikoziteit. Als medewerker voor de studentenorganisaties volgt zij de inhoudelijke dossiers op. Ze staat in voor de promotie van het actieve studentenleven binnen de universiteit en coördineren vormingsinitiatieven voor geëngageerde studenten. Ze organiseert de subsidiewerking voor studentenorganisaties en studenteninitiatieven. Je kan bij haar terecht voor advies over procedures, reglementen en wetgeving.