zondag, 24 november, 2024 - 10:00 tot 17:00

Munt

Brussel

Gratis

Wetenschap en technologie veranderen de wereld en verbeteren onze toekomst. Niet meer dan terecht dus dat we al die fascinerende onderzoeken en straffe uitvindingen het podium geven dat ze verdienen. En stiekem willen we jou natuurlijk ook heel graag aansteken met al dat innovatieve enthousiasme.

Op Dag van de Wetenschap mag je eens achter de schermen piepen van verschillende bedrijven, universiteiten, hogescholen, musea, doe-centra en onderzoeksinstellingen.

In Brussel slaan Vlaamse hogescholen en universiteiten de handen in elkaar onder de noemer 'Wetenschapsfestival Brussel' in bibliotheek Muntpunt.

Dompel je onder in een boeiende mix van wetenschap, innovatie en plezier. Tientallen enthousiaste wetenschappers, docenten en studenten laten jong en oud gratis genieten van wonderlijke wetenschap!

ONTDEK HET VUB-PROGRAMMA

De wereld heeft je nodig

Dit initiatief maakt deel uit van het publieksprogramma van de VUB: een programma voor iedereen die vindt dat het anders kan in de wereld en gelooft dat wetenschappelijke inzichten, kritisch denken en dialoog een belangrijke eerste stap zijn om je stempel te drukken op jouw omgeving en de wereld.

Als Urban Engaged University wil de Vrije Universiteit Brussel een drijvende kracht van verandering in de wereld te zijn. Met ons academisch onderwijs en ons innovatief onderzoek dragen we bij aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties en drukken we mee onze stempel op de toekomst.

Creëer mee(r) impact Ontvang uitnodigingen voor VUB's publieksactiviteiten