Voor wie?

Voor alle toekomstige eerstejaarsstudenten in de opleidingen:

• Artificiële Intelligentie
  • Bio-ingenieurswetenschappen
  • Biologie
  • Biomedische Wetenschappen
  • Chemie
  • Computerwetenschappen (ook schakelprogramma)
  • Farmaceutische Wetenschappen
  • Fysica en Sterrenkunde
  • Geografie
  • Industriële Wetenschappen
  • Ingenieurswetenschappen
  • Ingenieurswetenschappen: Architectuur
  • Wiskunde en Data Science

Waar?

Online zelfstudie 1 juli tot 13 september, on campus les van dinsdag 3 september 2024 tot en met vrijdag 13 september 2024.

Kostprijs?

30 euro (kostprijs online studiemateriaal, exclusief handboek)

Perfect voorbereid aan de start?

In deze voorbereidingscursus krijg je de kans om verschillende onderdelen van de wiskunde op te frissen, zoals algebra, lineaire algebra, meetkunde, goniometrie, functies en analyse. De volledige cursus wordt 2 keer gegeven, één keer in online ondersteunde zelfstudie en één keer met on campus lessen, beide met identieke inhoud. Je kan zelf beslissen welke lesvorm je volgt. De online cursus bestaat uit een aantal modules die je via een digitaal leerplatform zelfstandig en op je eigen tempo kan inoefenen. Wanneer je begint en eindigt bepaal je zelf. Je kan starten vanaf maandag 1 juli. De cursus eindigt op vrijdag 13 september. De on campus lessen gaan door vanaf dinsdag 3 september t.e.m. vrijdag 13 september. Hier worden theorielessen afgewisseld met klassikale oefeningensessies. Voor deze lessen wordt iedereen ingedeeld op basis van zijn of haar toekomstige studierichting, om de cursus zo dicht mogelijk te laten aansluiten bij de voor jou benodigde voorkennis. Als cursus materiaal gebruiken we het boek ‘Wiskundige basisvaardigheden’.

Verplicht remediëringstraject?

Wil je inschrijven in een opleiding met een verplichte ijkingstoets (starttoets) en ben je hierop niet geslaagd, dan moet je verplicht een remediëringstraject volgen. Dit kan door deze cursus te volgen waarbij je kan kiezen voor de online zelfstudie of de on campus lesdagen optie. We raden alvast aan om zo snel mogelijk te starten.

Het is bovendien zeer belangrijk om bij inschrijving het e-mailadres te gebruiken waarmee je je ook inlogt in het online leerplatform én om op te geven in welke opleiding je zal starten. Deze gegevens hebben we nodig om je aan de juiste remediëringscursus te laten deelnemen en om op vraag een attest te voorzien. Indien je twijfelt tussen verschillende richtingen, kan je alvast de opleiding met het zwaarste wiskundepakket opgeven. Eens ingeschreven kunnen we je helpen om de juiste cursus te volgen en eventueel van opleiding te veranderen.

Lesmateriaal

Het boek ‘Wiskundige basisvaardigheden’ kan aangekocht worden via deze link.

Schrijf je in vanaf januari 2024

• Inschrijven is verplicht.
  • De kostprijs voor de 'Voorbereidingscursus Wiskunde' bedraagt €30. Dit bedrag dient bij inschrijving online meteen betaald te worden.
  • Bij annulatie van inschrijving wordt geen inschrijvingsgeld terugbetaald.

Meer info?

• Na je inschrijving krijg je een bevestigingsmail.
  • Vanaf juni volgt een praktische mail met informatie over het digitaal leerplatform
  • Een aantal dagen voor de lesdagen on campus krijg je nog een mail met alle praktische informatie over waar je je precies moet aanmelden, hoe het programma er concreet zal uitzien, enz.
  • Hou dus zeker je mailbox in de gaten!
  • Voor meer informatie kan je altijd contact opnemen met Studiebegeleiding via begeleiding@vub.be.

• - Selecteren -
  • Artificiële Intelligentie
  • Bio-ingenieurswetenschappen
  • Biologie
  • Biomedische Wetenschappen
  • Chemie
  • Computerwetenschappen
  • Farmaceutische Wetenschappen
  • Fysica en Sterrenkunde
  • Geografie
  • Industriële Wetenschappen
  • Ingenieurswetenschappen
  • Ingenieurswetenschappen: Architectuur
  • Wiskunde en Data Science
Staat je opleiding niet in de lijst? Kijk even bij de cursus wiskunde voor humane wetenschappen.
1 + 11 =
Los deze eenvoudige rekenoefening op en voer het resultaat in. Bijvoorbeeld: voor 1+3, voer 4 in.
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.