De Go Abroad-beurs op 19 oktober 2023 was een groot succes, met zo'n 400-tal bezoekers die langskwamen op de beurs en de infosessie bijwoonden. Naast het VUB International Relations office waren er 18 stands op de beurs die advies en informatie gaven aan iedereen die geïnteresseerd is in studeren, stage lopen of vrijwilligerswerk doen in het buitenland. De infosessies waren ongelooflijk populair en hielden presentaties in van verschillende medewerkers van de International Relations office over de mogelijkheden voor studenten om naar het buitenland te gaan. De live infosessie op 19 oktober op de Go Abroad Fair was volgeboekt. Als je niet aanwezig kon zijn, kun je altijd een e-mail sturen naar exchange.outgoing@vub.be en vragen naar de presentatieslides.

Tijdens de beurs was er een kans om een weekendtrip naar een Europees land te winnen, en een aantal andere uitwisselingsgerelateerde prijzen voor de runners-up. We geloven dat het aanbieden van een weekendtrip naar een Europees land perfect aansluit bij de geest van ons evenement. Niet alleen stimuleert het deelnemers om de mogelijkheden van studeren of werken in het buitenland te verkennen, het geeft ze ook een voorproefje van hoe internationale ervaringen kunnen zijn, waardoor het idee van uitwisselingsmogelijkheden nog aantrekkelijker wordt.

Naar het buitenland gaan tijdens je studie is een gemakkelijke en vriendelijke manier om je weg te vinden in de wereld, letterlijk. De ervaringen die je als student opdoet tijdens een studie of stage in het buitenland zijn ongeëvenaard en opwindend. Het is een kans om je taalvaardigheden te verbeteren, vrienden te maken in het buitenland, verschillende culturen te ervaren en natuurlijk sightseeing! Financiële zorgen moeten geen probleem zijn, want de VUB beheert verschillende beurzen voor studies in het buitenland en biedt extra financiering via sociale diensten (bv. een internationale toelage). Partnerinstellingen worden ook geselecteerd op basis van de ondersteuning die ze studenten bieden (sociaal-psychologisch, enz.).

Als je meer wilt weten over studeren, stage lopen of vrijwilligerswerk doen in het buitenland en je hebt de Go Abroad Fair aan de VUB gemist, neem dan contact op met je faculteitscoördinator, kijk voor meer informatie online, of neem contact op met het VUB International Relations office (exchange.outgoing@vub.be). Vergeet ook niet langs te komen bij het Go Abroad Café op 29 november: een informeel samenkomen van studenten die in het buitenland zijn geweest, en je kunt gewoon binnenlopen en een praatje met hen maken over hun buitenlandavontuur. hapjes en drankjes gegarandeerd! Tot dan!